photo kk_zps6b6c5ee2.png  photo instagram_zpsa5635242.png  photo instagram_zps0bd2a252.png  photo instagram_zpsecad340d.png  photo instagram_zps3c50a5be.png

pondělí 19. srpna 2013

DESTINATIONS

http://data.whicdn.com/images/73297320/large.jpg 
Každý z nás jede o prázdninách někam na dovolenou či na výlet, během roku si udělá prodloužený víkend. Já nejsem typ člověka, co by lítal každoročně k moři. 
Opálit se můžu i u rybníka a odpočívám jinak, než se válením u moře.
Napadlo mě napsat článek o destinacích v kterých jsem byla, mé hodnocení celkově a taky tipy, kde zůstat a jak nejlevněji se tam dostat. Často se mě lidi ptali, jak jsem tam jela, kde jsem se ubytovala a tak dále. Především po mém posledním výletu do Londýna. Fotky jsou bohužel jen ilustrační jelikož mám veškeré fotky v noteboocích, kteří jsou bohužel na odpis. Za to se omlouvám. :)

http://www.cvyachting.com/wp-content/uploads/2013/03/yacht-charter-monaco-endless-nights-monte-carlo.jpg 
Monaco
V Monacu jsem byla bohužel jen jeden den, stačilo to ale natolik, abych měla chuť se tam někdy vrátit. Monaco je malinkatá země na jihu Francie o rozloze 1,4 kilometrů čtverečných a pokud se nepletu, místní neodvádějí daně. Monacu vládnou rychlá a drahá auta, velké budovy, jachty a spousta kasín. Zemi si projdete během jednoho dne. Strašně se mi líbilo jak na mě celkově okolí dýchalo, byli jsme se podívat i v nějakém kostele, já ale na památky moc nejsem, co se týče kostelů a podobně. Každopádně bylo vše čisté, obyvatelé jsou vcelku milí. Spíše tam ale narazíte na turisty než-li na obyvatelé této země. 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/43/Spain-calella-beach.jpg 
Calella - Španělsko
V Calelle jsem byla před dvěma rokama v květnu, byla to dovolená společně s poznávačkou od školy a celkově se mi městečko hrozně líbilo, španělé jsou doopravdy milí a nápomocní, najdete zde spoustu obchůdků, maják v nadmořské výšce dvěstě metrů nad mořem a na pláži najdete bary s převážně černochy jako obsluhou. Já byla ubytovaná v hotelu Internacional a pokoj byl pro tři osoby, vše bylo tak akorát, koupelna byla čistá, celkem prostorná, pokoj měl balkon. Bohužel jsme měly s holkama výhled na zavřený hotel a na luxusní hotel, takže nějaký výhled na moře, nic moc. :D
V okolí je i celkem dost klubů, já však žádný nenavštívila. 
http://c40roomsbarcelona.com/wp-content/uploads/2013/03/hoteles-en-barcelona-confortel1.jpg 
Barcelona - Španělsko
Barcelonu jsem navštívila díky zájezdu do Calelly a kromě mé oblíbené stavby Sagrada Familia jsme navštívili i spoustu dalších míst. Upřímně, pokud nesnášíte chodit po památkách ve vedru, nepouštějte se do toho. Viděli jsme i Olympijský okruh, mám pocit, že i parlament. Pak nás pustili na "bulvár" se spoustou krámků, restaurací a pouličních umělců, což bylo vcelku zajímavý, jelikož v Praze to nebylo až tak rožšířené. Teď je to doopravdy všude. 
Barcelona dýchá skvělým dojmem, hrozně jsem si ji zamilovala a doufám, že se tam budu moci někdy vrátit. 
Průvodce nás také upozornil, že není moc dobré zacházet do úzkých uliček Barcelony, no hádejte, kde jsem se jako poprvé ocitla? :D
 http://www.globalgrasshopper.com/wp-content/uploads/2010/09/Nice.jpg 
Nice - Francie
Zde jsme stavili na pár hodin, prohlídnout si město a tak. Já byla celkem otrávená z cesty, co však musím říct, McDonalds u nás a u nich se liší neskutečnou kvalitou služeb. Potřebovala jsem po několika hodinách v autobuse akutně na záchod a upřímně, přešla mě chuť, což jsem čekala, že když dostanete hranolky velké velikosti za cenu malých u nás, že mě nic nepřekvapí. Překvapilo a negaitnvě. Nice jsem si naštěstí mohla vychtnat především během deště a večer, miluju déšť, takže mi to přišlo děsně romantický - což Francie rozhodně je a taky Nice v noci vypadá krásně. 
http://mireio.net/fond-home.jpg
Avignon - Francie
V Avignonu jsem byla opět na skok a to mělo být projít především památky, z Avignon mostu jsem byla nadšená, to sice jo. Ovšem po půl hodině procházení mi kdosi šlápl na botu a mě se rozbila, tím se mi celý den otrávil a já šla do autobusu podstatně dříve a šla spát.
http://i2.cdn.turner.com/money/2010/05/26/news/international/greatest_cities_to_live/vienna_austria.top.jpg
Vídeň - Rakousko
Ve Vídni jsem byla dva roky zpátky se školou, měla jsem tam jet ještě o půl roku později na koncert, ale nakonec jsem nechala lístek propadnout, protože se mi nechtělo. Vídeň mě vůbec nezaujala, památky má sice krásný, avšak co se týče centra mě vůbec nebavila. Luxusní ulička s Mon Claire, LV, Chanel a podobně byla sice fajn, ale nikde jsem tam nenašla obchodní dům v centru. Na jeden jsem narazila na Gasometer a to náhodou, když jsem chtěla omrknout halu. Prater mi taky nic moc neřekl, takže upřímně do Vídně se už asi znovu nevrátím. 
http://www.cfir.dk/en-GB/News/PublishingImages/munich%20night.jpg
Mnichov - Německo
Do Mnichova jsem jela v dubnu minulého roku se Student Agency, musím uznat, že jak jsem to měla naplánované tak to byl špatný nápad. Do Mnichova jsem vyjela v jedenáct večer z Prahy utahaná po celodenním ťapkání, v Mnichově jsem byla v půl páté ráno. Venku byla poměrně zima a hlavně byla neděle, což znamená zavřeno ve všech obchodech po celém Německu. Jediné kde bylo otevřeno byly restaurace a muzea. Nemohla jsem najít ani Starbucks, čímž byl pro mě celý den děsně frustrujícím. Našla jsem nějakou jinou kavárnu, která byla dokonce dražší než starbucks a ani mi z ní nějak nechutnalo. Každopádně pak jsem se konečně dočkala koncertu, vše se obrátilo v dobré a Mnichov nakonec zanechal v celku dobrý dojem.
http://www.bien-voyager.com/wp-content/uploads/2012/05/berlin.jpg
Berlín - Německo
Berlín je moje top město, byla jsem v něm několikrát a miluju to tam. Naposledy jsem tedy pocítila jistou depresi a tíhu, které tohle město může vrhat, což se mi upřímně stalo poprvé. V Berlíně jsem měla i přítele, tudíž neznám jen centrum, ale i jižnější část. Berlín má svoji osobnost, nejen, že je to hodně mladé město, díky tomu, že bylo rozdělené na západní a východní a tak dále. Berlín mě také baví, co se památek týče. Braniborská brána, televizní věž, Rathaus. Vše je děsně super, Berlín žije každým dnem a nocí a ve čtvrtích jako je Schönenberg, Tempelhof, Neu Köln není moc dobré se zdržovat pozdě v noci, jelikož to jsou čtvrti přistěhovalců.
Naposledy jsem se dokázala v Berlíně zamotat a nechat si sice ujet autobus, předchozí návštěvy však byly bez problému. Nejraději zůstávám v hostelu na Mörenstraße, bez sprchy na pokoji stojí v přepočtu 250 korun za noc se snídaní a se sprchou na pokoji stojí 500 na noc. Mám pocit, že se jmenuje City Hostel Berlin.
Do Berlína také jezdím se Student Agency a to z Ústí nad Labem a cesta vychází na 1250 korun tam i zpět.
http://cdn.londonandpartners.com/visit/london-organisations/houses-of-parliament/63950-640x360-london-icons2-640.jpg
Londýn - Velká Británie
Z Londýna sice fotky mám, jsem však líná je nahrát či nějak upravit a navíc jsou všechny na výšku focené ( thanks to iPad ). Londýn má hrozně silné charisma a cítila jsem se tam jako doma hned jak jsme vystoupily s Lily z autobusu. Musím říct, že britové jsou doopravdy milí a nápomocní, jelikož po vystoupení z autobusu jsme se tam motaly jako veverky a nemohly jsme najít automat na oyster karty a ani autobus, který by nás dovezl k hostelu. Je dobrý si dopředu zjistit jak Londýn alespoň vypadá i mimo ty největší atrakce jako je London eye a Big ben, je to hrozně nápomocné, pokud nevíte odkud jede autobus a rozhodnete se vydat pěšky. Já v Londýně slavila mé dvacetiny v březnu/dubnu a rozhodně jsem si to tam užila. Nenavštívili jsme veškeré památky, spíše ty hlavní, byly jsme na koncert 1D a hodně nakupovaly a jednoduše si užívaly život.
Přespávaly jsme v hostelu Smart Hyde Park Inn, což jak podle názvu můžete poznat je blízko Hyde Parku, hostel na necelý týden nás stál zhruba tři a půl tisíce pokud se nepletu a jak personal tak lidi v něm byli doopravdu příjemní a cítila jsem se jako mezi svými.

Byla jsem i v jiných městech, ale jsou to třeba takové ty " na pár hodin " akce, kdy jsme jeli někam na koncert či podobně a upřímně jsem si nijak o tom městě neudělala žádný názor a nebo ho ani jako nějak cizí město nevnímám.
Kde jste byli vy? A kde se Vám líbilo nejvíce a kde naopak nejméně? A kam se chystáte?
Já se chystám příští prázdniny do USA splnit si jeden z velkých snů a jedu do Los Angeles a na tři dny do San Diega. Tedy, zatím doufám, že jedu. :D

3 komentáře:

  1. Wau. Do Berlína a Londýna sa určite chcem ísť pozireť :)
    A bola som v Paríži,moja srdcovka. To mesto si ma úplne získalo,cítila som sa ako doma. Bola som tam minulý rok,idem aj tento a verím že tam o 10 rokov budem bývať! <3

    OdpovědětVymazat
  2. Tý jo! :D
    Já jsem byla na dovolené akorát v Itálii (Bibione) když mi bylo 5 a v Řecku (Leptokaria) minulý rok... Letos jsme byli akorát u příbuzných na ostravsku. :D
    Nejspíš budu přes školní rok doučovat, tak by se mi mohlo podařit našetřit na nějakou dovolenou. :))

    OdpovědětVymazat
  3. To já bych ty moje města mohla spočítat na jedné ruce! :))

    OdpovědětVymazat